Frågor och svar

Vilken skillnad finns med ditt sätt att jobba jämfört med läkare på Vårdcentralen?
Jag tittar alltid på hela människan, inte bara på isolerade diagnoser eller symtom. Till mig kommer du i förebyggande syfte, inte när du behöver akut hjälp på grund av en sjukdom.
Behöver jag vara på plats eller finns det möjlighet till konsultation på distans?
Det finns absolut möjlighet till konsultation på distans. I så fall får du välja om ett videosamtal eller ett telefonsamtal passar dig bäst.
Behöver jag tänka på något inför mitt besök?
För att få en så hälsosam miljö som möjligt ber jag dig att sätta mobilen i flygplansläge när du kommer till mig.
Är du knuten till den offentliga sjukvården?
Nej, min mottagning har inga avtal med någon Region.
Har du patientförsäkring?
Självklart har jag patientförsäkring.
Får jag ta med mig en anhörig eller god vän när jag kommer till dig?
Om du känner dig tryggare får du gärna ta med en anhörig eller god vän till mig.
Hur många besök får jag räkna med?
Det beror helt på hur bland annat ditt hälsotillstånd och din livsstil ser ut och hur öppen du är för förändringar i ditt liv. För vissa klienter räcker det med ett mottagningsbesök/samtal och återbesök/samtal efter någon månad. Andra klienter behöver i början komma eller ha kontakt mer än en gång.
Vad händer om jag får förhinder och inte kan komma till den bokade tiden?
Avbokning ska ske minst 24 timmar innan bokad tid. Senare avbokning eller uteblivet besök debiteras med 100%.
Hur kan jag betala?
Jag tar emot kortbetalning och Swish. Klienter som är bosatta utanför Sverige kan betala mot faktura. I undantagsfall kan även klienter bosatta i Sverige betala mot faktura, här tillkommer dock en faktureringsavgift på 89 SEK. Fakturan betalas inom 10 dagar.
Säljer du kosttillskott?
Jag har utvalda högkvalitativa kosttillskott hos mig som du kan köpa på plats i samband med ditt besök.
Ställ en fråga till mig
 
Test